15’İNCİ MÜSİAD ULUSLARARASI FUARI REKOR KATILIMLA SONA ERDİ
Dünya ekonomisinin kalbi İstanbul’da attı, 123 ülkeden 7 bin 250 iş adamı geldi
İstanbul’da her iki yılda bir düzenlenen MÜSİAD Uluslararası Fuarı, bu yıl 15’inci kez İstanbul CNR Expo Center’da 26 – 30 Kasım 2014 tarihleri arasında düzenlendi. Fuara 123 ülkeden yaklaşık 7 bin 250 misafir işadamı katılırken on binlerce ziyaretçi fuar alanını her gün ziyaret ederek bir rekora imza attı.
İstanbul’u dünya ekonomisinin kalbinin attığı bir merkez haline getiren 15’inci MÜSİAD Uluslararası Fuarı ve 18’inci Uluslararası İş Forumu Kongresi (International Business Forum – IBF) Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıldı. MÜSİAD Genel Başkanı Nail Olpak`ın ev sahipliğindeki törene Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu da katıldı.
Törende eski Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Başkanı Ömer Cihad Vardan, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, MÜSİAD Uluslararası İş Formu Başkanı Erol Yarar, MÜSİAD Eski Başkanları Ali Bayramoğlu ve Ömer Bolat, THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, sektör temsilcileri ve çok sayıda iş adamı hazır bulundu. Açılış töreninin ardından bakanlar ve katılımcılar, Cumhurbaşkanı Erdoğan eşliğinde standları gezdi.
Fuarın üçüncü günü ise Başbakan Ahmet Davutoğlu MÜSİAD Gala Yemeği Programı’na katılarak konuşma yaptı. Gala yemeğine Başbakan Davutoğlu`nun yanı sıra, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, MÜSİAD Genel Başkanı Nail Olpak, İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı İbrahim Çağlar, Etiyopya Ticaret Bakanı Yakub Yalla ve çok sayıda iş adamı katıldı.
Fuardan önemli başlıklar
15’inci MÜSİAD Uluslararası Fuarı’nda düzenlenen High Tech Port by MÜSİAD CEO Forum ve çeşitli panellerde ilgi çeken başlıklar tartışıldı. Çeşitli ülkelerin temsilcilerinin yaptığı sunumlarla yatırım avantajları sağlayan fırsatlarla ilgili bilgi verilerek, Türk iş adamları Fransa, Rusya, Malta, Macaristan, Şili, Meksika, Kolombiya, Peri, Makedonya, Cezayir, Belarus, Tunus, Çeçenistan, Tataristan gibi ülkelerde yatırım yapmak üzere davet edildi.
Helal turizm pazarı büyüyor
“Helal Turizm” temasıyla düzenlenen panelde katılımcılar Türkiye’nin sahip olduğu imkanlar sebebiyle, dünya helal turizm pazarının lideri olma potansiyeli olduğunu belirttiler. Türkiye’nin bu pazardan hak ettiği payı alması için gerekli yatırımların Kültür ve Turizm Bakanlığı, turizm işletmecileri, sektör dernekleri tarafından bir önce yapılması gerektiğine dikkat çekildi.
Yerli otomobilde “Babayiğit Arayışı”
CEO Forum kapsamında düzenlenen “Babayiğit Arayışı” başlıklı oturuma ise ES Mali Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Sancak ve Altınay Robot Teknolojileri Genel Müdürü Hakan Altınay katıldı. Ethem Sancak konuşmasında “Biz milli arabayı da yapacağız, milli motoru da yapacağız, milli tankı da yapacağız, 10 bin kilometreyi geçen balistik milli füzeyi de yapacağız, Batı ne yaptıysa bir fazlasını yapacağız. Biz de o güç var. Bunları yapabilecek bir düzine girişimcimiz var. Şimdi mevzu olmadığı için onların isimlerini söyleyemiyorum. Hiç bir şey yapamazsak bir düzine girişimci bir araya geleceğiz ve yapamaz diyenleri utandıracak şekilde bunları yapacağız. Herkes müsterih olsun.” diye konuştu.
MÜSİAD Fuarı Hakkında
MÜSİAD Uluslararası Fuarı, her iki yılda bir Uluslararası İş Forumu (IBF) Kongresi ile eş zamanlı olarak, T.C. Ekonomi Bakanlığı’nın katkılarıyla İstanbul’da düzenlenmektedir. Etkinlik, fuar katılımcı işadamları ile yatırımcıları bir araya getirerek, ticari işbirliği ve küresel ortaklıklar için yeni fırsatlar sunmaktadır. Büyük ticaret kapasitesi ve gönül birliği organizasyonuyla, Asya’dan Avrupa’ya, Afrika ülkelerinden Türkî Cumhuriyetlere kadar yabancı işadamları, yerli ve yabancı stant katılımcılarıyla uluslararası düzeyde organize edilmektedir.
1993 yılında İzmir Enternasyonal Fuar alanında başlayan MÜSİAD Uluslararası Fuarı, açıldığı günden bugüne kadar toplam 1 milyon 800 bin üzerinde ziyaretçi sayısıyla bir marka haline gelmiştir.