Çekmeköy'deki binalar depreme ne kadar dayanıklı? "Yarısı Bizden" kampanyasında son durum ne? Çekmeköy'de ulaşım çalışmaları neler? Yerel seçime 62 gün kaldı... Tekrar seçilirse projeleri neler olacak?
İşte Başkan Poyraz’ın açıklamalarından satır başları...
“Yeşili, doğası, düzenli kentleşmesi, güvenli yapı stokuyla Çekmeköy’de yaşamak bir ayrıcalıktır. 2008’de ilçe statüsü kazanan Çekmeköy’ün kurucu belediye başkanıyım. İlk dönemimizde 336 oy gibi çok küçük bir farkla seçilmiştik. İlçemiz 4 beldeden oluşuyordu. Ömerli, Alemdağ, Taşdelen ve Çekmeköy... Yüzölçümü olarak çok büyük bir ilçeyiz. İlk dönemde 50 milyon lira olan belediye bütçemiz 2024 yılında 3 milyar TL’yi buldu. Bu bütçe yüzde yüze yakın gerçekleşme oranıyla devam ediyor. Böle güzel bir ilçede 15 yıldır milletimize hizmet ediyoruz. Cumhurbaşkanımız bir kez daha aday gösterdi. Milletimiz de bizlere destek olursa milletimize hizmet etmek için yollara revan olacağız.”
“YÜZDE 85 DÖNÜŞÜMÜ SAĞLADIK”
“İstanbul’da en fazla sitenin olduğu ilçe Çekmeköy’dür. Dolayısıyla düzenli bir kentleşmeden bahsedebiliriz. 2009 yılında göreve gelir gelmez kentsel dönüşüm için kolları sıvadık. Fakat burada göz ardı edilmemesi gereken önemli bir husus var. Vatandaş konutunu kendisi dönüştürdüğü zaman mutlu oluyor. KİPTAŞ, TOKİ vb. kurumlar dönüştürdüğü zaman pek memnun olmuyor. Bu kapsamda ekip arkadaşlarımla birlikte oturduk ve ilçemizi planladık. İlçemizin imar planı olmayan hiçbir noktası yok. En son 4 mahalle olan köyümüzde bile imar planları var. Bu çalışmaların sonucunda ilçe genelinde yüzde 85 dönüşümü sağladık. Dönüşümlerin yüzde 90’ını da zemin+5 olacak şekilde dönüştürdük. Dolayısıyla Çekmeköy depreme en hazırlıklı ilçelerden bir tanesi.”
“20 BİN DÖNÜMLÜK REZERV ALANLARIMIZ MEVCUT”
“En çok sitesi olan ilçe olmamız hasebiyle o yerleşim yerlerinde de dönüşüme çok büyük önem veriyoruz. 1999 depreminden önce yapılmış olan ve artık dönüşmesi gereken 25-30 sitemiz var. Oralarda da ciddi bir nüfus mevcut. Devletimizin ‘Yarısı Bizden’ kampanyası ile o sitelerin de dönüşeceğine inanıyorum. Bu arada o siteler yıkılsaydı mevcut yapılaşmayı yapamayacaklardı. Ancak İBB’den tüm İstanbul’u kapsayan bir madde geçti. O siteleri yıkmaları halinde mevcut binalar kadar bina yapılmasını öngören bir durum var. Bizim sitelerin dönüşümde sorun yaşayacağını düşünmüyorum. Eğer dönüşümde sıkıntı yaşayan sitelerimiz varsa 20 bin dönümlük rezerv alanlarımız da mevcut. İlgililerle ekiplerimiz görüşüyor. O siteleri de dönüştürmemiz halinde Çekmeköy’deki dönüşüm oranını yüzde yüze çıkaracağız.”
“ÇEKMEKÖY’DE KİŞİ BAŞINA 8 METRE YEŞİL ALAN DÜŞÜYOR”
“Çekmeköy olarak özellikle yeşil alanlar konusunda çok şanslıyız. İlçemizde yaşayan 300 bin vatandaşımızın her biri 10 dakikalık yürüme mesafesiyle yürüyüş alanları, bisiklet yolları ve yeşil alanlara ulaşabilir. Kişi başına düşen yeşil metrekare alanı 8 metreyi geçti. Bu verilerin içerisinde orman alanlarının olmadığını ifade edeyim. Yaptığımız protokoller çerçevesinde bu orman alanlarında piknik, yürüyüş alanları için açtığımız bölümler var. İlerleyen süreçte bu bölümlere yenilerini de eklemeyi hedefliyoruz.”
ULAŞIM SORUNU!
“Çekmeköy’ü diğer ilçelerle kıyasladığınız zaman kendi içerisinde trafik konusunda bir rahatlığı var. En büyük rahatlığımız ise Kuzey Marmara’dan 3 tane çıkışımız var. Bu husus trafik konusunda ilçemizi çok rahatlatıyor. Bunlara bir tane de Alemdağ merkeze çıkış ekleyeceğiz. Karayolları ile görüştük ve onayını aldık. O çıkışı da aldığımız zaman merkezimizin birçok noktasından çıkış sağlamış olacağız. Bizim asıl sorunumuz Taşdelen Kavşağı... Amacım siyaset değil ama rahmetli Kadir Topbaş döneminde çizilen ve bugüne kadar bekletilen bir proje. İBB tarafından son dönemde başlatıldı ama bu sorun çok büyük bir çileye dönüştü. İBB konuyla ilgili bir adım atmayınca Ulaştırma Bakanımız ile görüştük. Sağ olsunlar bu sorunun yüzde 80’ini çözecek bir çalışma başlattılar. O çalışma da 1 aya kadar bitmiş olur.”
“9 TANE OKUL İNŞAATIMIZ VAR”
“Tabi muhakkak sorunlarımız var ama Çekmeköy’ün çok afaki bir problemi yok. Bu sorunlardan biri okullar... Bu sorunun çözümü için yapımı süren 9 tane okul inşaatımız var. İlkokul ve ortaokulları daha çok mahalle aralarında yapıyoruz. Gençlerimiz için de Anadolu ve meslek liseleri inşa ediyoruz. Genç kardeşlerimle bir araya geldiğimde en büyük sorunlarının okullara ulaşım olduğunu söylüyorlar. Toplu ulaşımların okullara kadar gitmediğinden şikayetçiler. Tabi diğer yandan bu sorun ailelerimize de mali anlamda bir yük. Buradan da İETT yetkililerine konuyla ilgili çağrıda bulunuyorum.”
Haber Merkezi – İstanbul Gündemi