Konferansta ana konuşmacılar arasında yer alan Amazon Avrupa ve Türkiye Kamu Politikaları Direktörü Eirini Zafeiratou, COVID-19’un perakende sektörüne etkileri, çok kanallı alışverişin yükselişi, Amazon’un KOBİ’lere sunduğu fırsatlar ve Amazon.com.tr’nin Türk ihracatını arttırmaya yönelik çalışmalarına dair değerlendirmelerde bulundu.
T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Dr. Çetin Ali Dönmez’in açılış konuşmasını yaptığı konferansta Amazon Avrupa ve Türkiye Kamu Politikaları Direktörü Eirini Zafeiratou da konuşmacılar arasında yer aldı. Zafeiratou konuşmasında; COVID-19’un perakende sektörüne etkileri, çok kanallı alışverişin yükselişi, Amazon’un KOBİ’lere sunduğu fırsatlar ve Amazon.com.tr’nin Türk ihracatını arttırmaya yönelik çalışmaları gibi başlıkları ele aldı. Zafeiratou, “Pandemi dönemi aslında perakende sektöründe çoktandır yaşanmaya başlanan değişimi sadece hızlandırdı. Bir perakende şirketi olarak, krizin ilk birkaç haftası boyunca öncelikle sağlık ihtiyaçlarına cevap verecek acil durum yardımlarımızı hayata geçirdik. Öte yandan, krizin ekonomik boyutu nedeniyle KOBİ’lerimizin ticari faaliyetlerini sürdürmek için her zamankinden daha fazla desteğe ihtiyaç duymalarından hareketle, KOBİ’lerimize yönelik destekler üzerinde çalışmaya başladık” dedi.
TÜRK GİRİŞİMCİLERİNE İHRACAT DESTEĞİ
Amazon.com.tr’nin pandemi döneminde KOBİ’lere sağladığı destekler hakkında konuşan Zafeiratou, “Türkiye operasyonlarımızın başladığı Eylül 2018’den beri, Türk KOBİ’lerinin girişimci ruhunun gücüne her zaman inandık. İlk günden beri ana hedeflerimizden biri, Türk markalarını uluslararası pazarlara sunarak Türkiye’nin ihracatına katkı yapmaktı. COVID-19 sürecinde girişimcilerin, özellikle de KOBİ’lerin, ekstra desteğe ihtiyacı olduğunu düşünerek BiTıklaAvrupa eğitimlerini sanal ortama taşıdık” ifadelerini kullandı.
“ÇOK KANALLI İŞ MODELLERİ DAHA ÇABUK TOPARLANDI”
Çok kanallı iş modellerinin önemine dikkat çeken Zafeiratou, “Perakendeciler fiziksel mağazalarının kapanmasının yarattığı hasarı ilk elden yaşadılar. Aynı süreçte, online ve çok kanallı iş modeline önceden entegre olmuş olan perakendecilerin daha çok satış yaptığını ve daha çabuk toparlandığını gördük. Bu da krizin ardından perakende sektörünün büyük bir bölümünün çok kanallı iş modellerine yatırım yapmasının sebeplerinden biri. Birçok perakendeci fiziksel mağazaları aracılığıyla online satış taleplerini artırma yolları üzerine kafa yoruyor. Perakendeciler mağaza zincirlerini optimize etmenin öneminin farkındalar. Fakat kriz süreci fiziksel mağazaların perakende sektörünün geleceğinde büyük bir rol oynayacağını da ortaya koymuş oldu” diyerek sözlerini tamamladı.