İstanbul Gündemi

BAĞCILAR BELEDİYESİ’NİN HİZMETLERİ BİR ‘TIK’ UZAĞINIZDA

Player yükleniyor...
Haberler / Yerel Yönetimler
4 Ağustos 2019 Pazar 20:23

Bağcılar Belediyesi’nde ayda 10 binin üzerinde işlem gören evrak için başvuruların yüzde 37’sinin telefon, yüzde 25’inin web üzerinden, yine yüzde 25’inin elden ve yüzde 13’ünün ise posta yoluyla yapıldığı ortaya çıktı.

Bağcılar Belediyesi’nin vatandaşların belediyeyle ilgili tüm işlemlerini belediyeye gitmeden, internet üzerinden veya telefon kullanarak gerçekleştirebilmesini sağlayan e-belediyecilik projesi başarılı şekilde devam ediyor. Bilgi İşlem Müdürlüğü’nün dijital olgunluk seviyesi yüksek, bütünleşik hizmetlerin güvenli ve kolay bir şekilde e-devlet kapısı üzerinden sunduğu projeye ilgi yüksek seviyede.

İlçe sakinleri özellikle yazın sıcak kışın soğuk günlerinde belediyeye kadar gitmektense evinde oturduğu yerden dakikalar içinde işlemlerini yapıyor. Online kentsel faaliyetler kapsamında Emlak Vergisi Bildirimi, Emlak Vergisi Bildirim Sureti Sorgulama, Borç Sorgulama ve Ödeme, İmar Durumu Sorgulama, alt yapı, mühendislik, bina, arsa, çevre, temizlik, reklam bildirimleri başta olmak üzere toplam 30 hizmete online olarak veriliyor. Böylece vatandaşların belediyenin planladığı projelerle İlgili görüşlerini yönetimle paylaşabilmesini, anketlere katılabilmesini, öneri ve şikâyetlerini aracısız olarak doğrudan ilgili makamlara iletebilmesi sağlanıyor.

BAŞVURULARIN YÜZDE 37’Sİ TELEFON YÜZDE 25’İ WEB ÜZERİNDEN YAPILDI

Çağrı merkezi, web, e-devlet ve sosyal medya kanallarıyla işlemler kolayca yapılırken, başvurular tamamladığında vatandaşlar sms ve e-posta yolu ile bilgilendiriliyor. Süreç web sitesi yada çağrı merkezi üzerinden de takip edilebiliyor. Evrak kayıtlarına bakıldığında elden yapılan işlemlerin az online işlemlerin daha çok olduğu açıkça görülüyor. Verilere göre günde ortalama 350, ayda ise 10 binin üzerinde yapılan başvurunun yüzde 37’sinin telefon, yüzde 25 web üzerinden, yüzde 25’inin elden ve yüzde 13’ünün ise posta yoluyla yapıldığı belirtildi.

Teknolojiyi hemşehrilerinin hayatını kolaylaştıracak bir araç haline getirdiklerini söyleyen Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı, “Vatandaşımızın zamanını yararlı şekilde değerlendirmesi için online hizmetimizi sürdürüyoruz. Buraya kadar gelip hem yorulurken hem de zaman kaybediyordu ama artık oturduğu yerden bir tuşla işlerini yapıyor. Ayrıca aracı olmadan düşüncesini veya projesini bize direkt ulaştırabiliyor.” dedi.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL POLİTİKA YEREL YÖNETİMLER SPOR EKONOMİ MAGAZİN YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ STK SAĞLIK KÜLTÜR-SANAT TEKNOLOJİ EĞİTİM YAŞAM TURİZM OTOMOTİV GAYRİMENKUL NEDİR? MODA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2025 İstanbul Gündemi