İstanbul Gündemi

İBB, Çekmeköy-Sancaktepe -Sultanbeyli Metrosunda tünel açma işlemini tamamladı

İBB, yapımı durdurulmuş halde 2019’da yüzde 4 seviyesinde devraldığı Çekmeköy-Sancaktepe -Sultanbeyli metro hattında kazı çalışmalarını tamamladı. Ana hat kazılarını tamamlayan tünel kazı makineleri düzenlenen törenle gün yüzüne çıktı.
İBB, Çekmeköy-Sancaktepe -Sultanbeyli Metrosunda tünel açma işlemini tamamladı
Haberler / Yerel Yönetimler
14 Ekim 2023 Cumartesi 17:19

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), 2017’de ihalesi yapılan ve 2018 yılında durdurulan Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli Metrosu çalışmalarında önemli bir aşamayı düzenlenen törenle tamamladı.

“2024’ÜN, 2029’UN VE 2034’ÜN HAZIRLAYICISI BİR TEMEL OLARAK GÖRDÜK”

Törende konuşan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, görev süresini İstanbul’u geleceğe hazırlayan bir dönem olarak gördüğünü belirterek, “2024’ün, 2029’un ve 2034’ün hazırlayıcısı bir temel olarak gördük” dedi.

İMAMOĞLU’NUN KONUŞMASINDA SATIR BAŞLARI ŞÖYLE:

““2019’da devraldığımız görev anındaki tespitlerimiz bizi son derece üzen tespitlerdi. Çok ihmal edilmiş. Bir geriye dönersek ta 2015-2016 ve 2017’ye kadar inen ihalelerin 2019’un temmuzuna geldiğimizde durmuş olması, yüzde 0 düzeyinde olması, yüzde 3-4 düzeyinde olması, çok üzücü bir durumdur. Bunu tespit etmemiz lazım. Yine geri dönersek 2015-2016 ve 2017’de ihale edildiğinde bir işin finansmanını bulmak bugüne nazaran misli misli kolaydı. O süreçte bu işin maliyeti bugünün neredeyse yüzde 30, 40 daha ucuzdu.”

“2015-2019 ARASI RAYLI SİSTEMLER İŞİNDE İHALE YAPMANIN DIŞINDA YÖNETİM ÇUVALLAMIŞTIR”

“Bu işin bir önceki dönemi, bu dönemi bir sonraki dönemi diye bir şey yok. Bütün dönemlerin eksisi de, karı da zararı da bizim cebimize yansıyor. Yani milletçe bizim cebimizden çıkıyor. Dolayısıyla maharetli bir iş, sağlıklı bir iş planı, doğru planlanmış ve vatandaşımızın sorununu çözen bir projecilik anlayışından o partili bu partili yok, hepimiz faydalanıyoruz. Hepimizin faydasına bu yönüyle. İstanbul'da bizden önceki özellikle o beş yıl bakın altını çiziyorum, 2015-2019 arası raylı sistemler işinde ihale yapmanın dışında yönetim çuvallamıştır. Bu kadar net. Bunun başka bir izahı yoktur. Başka bir tarifi de yoktur. Bu çok nettir. O bağlamda biz bu beş yılda   toparlayan, bitiren, sıfırdan başlamak zorunda kalmayan yeni projeleri hazırlayan, hazırladığımız ki şu anda bir milyar uroya yakın da sürüyor. 2 buçuk milyar Euro'yu yeni projeler için bulan, ilave 50-60 kilometre daha bitirmenin ya da sonuna gelmiş olmanın gururunu yaşamak isterdik. Ama ne yazık ki. kaybedilmiş yılların telafisi, rehabilitasyonu ya da toparlanması süreci görevini üstlendik. Layıkıyla da yaptık. Gururla söylüyorum.”

“HIZRAY, İSTANBUL'UN GELECEĞİNİ PIRIL PIRIL BİR HALE GETİRECEK BİR İŞTİR”

“Cumhuriyetimizin 100. yılında bu projeleri bitirmek, yeni projeleri hazırlamak HIZRAY gibi İstanbul'un en doğusunu, en batısına 55 dakikada, yaklaşık 80 kilometreyi alabilecek ve İstanbul'un nefes almasını sağlayabilecek ulaşımdaki hızı arttırabilecek, İstanbul’un en büyük şikayeti olan ulaşımda birbirine bağlantılı raylı sistem ağının kullanılabilme imkanını arttıracak projenin hazırlık hazırlıklarını büyük oranda tamamlamış bir yönetimiz. Çok vizyon bir iştir. Evet maliyeti yüksek bir iştir. Ama bir o kadar da İstanbul'un geleceğini pırıl pırıl bir hale getirecek bir iştir. İstanbul’un kuzeye doğru nüfus kaymasının baskılanmasını sona erdirecek, yaşadıkları bu kulvarda gerçekten konforlu bir yaşamı elde edebilme fırsatını onlara sunabilecek bir projedir. Bu yönüyle hem çevreci bir projedir, hem dünya çapında önemli bir raylı sistem projesidir. Ve aynı zamanda bir toplumun bir şehir insanının yaşamda en çok arzu ettiği konforlu yaşama örnek teşkil edecek bir projedir.”

“YÜZDE 60 YERLİLİK ORANIYLA TRAM34’Ü YAŞAMA GEÇİRİYORUZ”

“Metro İstanbul şirketimiz raylı sistemler ve bütün kurumsal işbirliğimizde TRAM34 ismiyle Türk mühendisleri tarafından hayata geçirilen metro araçları üretimimizi yürütüyoruz. Bu aslında Türkiye'de yüzde 100 İstanbul ürünü olacak olan, yüzde 60 yerlilik oranıyla Türkiye'de bu özelliğe sahip ilk raylı sistem aracı şeklinde tasarlanan TRAM34’ü yaşama geçiriyoruz. Bakın birçok iş ve işlem sayabilirim. Sadece raylı sistemlerde az önce yine genel sekreter yardımcımın söylediği o üç depo bitirmek ya da hiç düşünülmemiş. Araç alım meselesi de aslında bu işin en önemli hem ekonomik olarak hem de o olmadan zaten yaptığınız bir işe yaramıyor. Tren alımlarının bile henüz planlanmadığı bir durumdayken onları planlamak ve yüzlerce aracı İstanbul'a kazandırıyoruz.”

 

Haber Merkezi – İstanbul Gündemi

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL POLİTİKA YEREL YÖNETİMLER SPOR EKONOMİ MAGAZİN YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ STK SAĞLIK KÜLTÜR-SANAT TEKNOLOJİ EĞİTİM YAŞAM TURİZM OTOMOTİV GAYRİMENKUL NEDİR? MODA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2024 İstanbul Gündemi