İstanbul Gündemi

MARKANIZI SOSYAL MEDYADA BÜYÜTMENİN TAM ZAMANI

Player yükleniyor...
Haberler / Güncel
17 Nisan 2020 Cuma 15:21

3.80 milyar kullanıcının Covid-19 salgını sonrası karantina ile birlikte toplumun geri kalan kesimini de sosyal medya kullanımına sürüklediğini söyleyen Buse Nil Çetin, ‘‘Sosyal medya kullanıcıları karantina sebebiyle evde geçirdiği sürecin yüzde 45’ini internet üzerinde hatta sosyal medya uygulamaları içerisinde harcamaya devam ediyor. Sizlere normalde bu durumun yüzde 23’lerde olduğunu söyleyebilirim. Evlerimizde geçirmiş olduğumuz bu süreçte sizde hak verirsiniz ki sosyal medya ve internet kullanımı, kullanıcısı hızla artmaya devam ediyor. İşte tam da bu noktada siz işletme sahipleri, marka yöneticilerine tavsiyem, içinde bulunduğumuz krizi fırsata dönüştürmenin tam zamanı.’’ diye konuştu.

İşletmelerin ve markaların sosyal medya hesaplarını internet aracılığıyla duyurmasının virüs salgını yaşanan süreçte daha kolay olacağını dile getiren Çetin, işletmelerin doğru hamlelerle sosyal medyada adını duyurabileceğini ve ciroların nasıl katlanacağının püf noktalarını şöyle sıraladı:

1-Aslında birçok işletmenin sosyal medya hesabına baktığımız vakit geçmişten bugüne biraz düzenlenmesi gereken eski ve modern olmayan, işletmelerin kimliğini yansıtmayan paylaşımlar, bilgiler, fotoğraflar olduğunu görmekteyiz. Bu süreçte hızlıca bununla ilgili aksiyon alabilirsiniz. (Instagram, facebook, linkedin vs.)

2-Eğer sizin markanız internet üzerinden de satışa açık bir işletmeyse insanların telefonu elinden düşürmediği şu günlerde dikkat çeken bir yazı ve görselle beraber sponsorlu reklamlar çıkartabilirsiniz.

3-Şayet sponsorlu reklamınızı instagram üzerinden vermeyi planlıyorsanız bunun seçeneğinin zaman tüneli (timeline) üzerinden değil de, hikaye (story) üzerinden olması mutlak tavsiyemdir.

4-Gelelim facebook reklamlarına, facebook reklamlarının çok daha komplike bir yapıda olduğunu  söyleyebilirim. Bunun için bir bütçe ayırdıysanız ve facebook üzerinden reklam verecekseniz mutlaka bunun stratejileri hakkında yazılara göz atmalısınız. Okuduklarınız size çok karmaşık geliyor ve bunları anlamadığınızı düşünüyorsanız kesinlikle bir sosyal medya danışmanından destek almalısınız. Zamanla göreceksiniz ki uzman kişi harcamış olduğunuz reklam bütçelerinin yarısıyla sizin markanızı çok daha fazla kişiye duyurmuş olacaktır. Kar etmeyi planlarken diğer taraftan zarar etmeyin.

5-Hazır grafik tasarım sitelerine (canva vb.) ücretsiz üye olun ve bu sitelerde gönderilerinizi nasıl daha profesyonel hazırlayabileceğinizle ilgili araştırmalar yapın.

6-Görseli yüksek, modern ve kaliteli konsept gönderiler her zaman kullanıcının daha çok dikkatini çeker bunu unutmayın.

7-Sosyal medya gönderilerinizi kullanıcıların çok daha aktif olduğu saatler de paylaşmaya özen gösterin.

Tavsiyelerime düzenli bir şekilde uyan okuyucuların çok kısa zaman içerisinde sosyal medya hesapları üzerinde gözle görülür bir fark olduğunu anlayacaklardır.

İletişim için; Instagram: busenilcetin

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL POLİTİKA YEREL YÖNETİMLER SPOR EKONOMİ MAGAZİN YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ STK SAĞLIK KÜLTÜR-SANAT TEKNOLOJİ EĞİTİM YAŞAM TURİZM OTOMOTİV GAYRİMENKUL NEDİR? MODA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2024 İstanbul Gündemi