Oxford Üniversitesi‘ndeki araştırmacılar, GCSEs (Genel Orta Öğretim Diploması) sınavının ardından matematiği bırakanların, 16 yaşından sonra derse devam eden yaşıtlarına göre beyin için çok önemli olan bir kimyasal olan gama-aminobütirik aside daha düşük miktarlarda sahip olduğunu keşfetti.
Sinirler arası iletim yapan o kimyasaldaki azalma, beynin matematik, hafıza, öğrenme, akıl yürütme ve problem çözmeyi destekleyen kilit bir alanında bulundu. Araştırmacılar, özellikle bu durumun matematiği bırakan öğrencileri dezavantajlı duruma getirebileceği konusunda uyardı.
130‘DAN FAZLA ÖĞRENCİ 19 AY BOYUNCA TAKİP EDİLDİ
Üniversitenin deneysel psikoloji bölümünden araştırmacıların yaptığı araştırmaya 14-18 yaş arası 130‘dan fazla öğrenci katıldı. 16 yaşından büyük öğrencilere matematiği bırakmayı bırakıp bırakmadıkları, daha genç öğrencilere matematiği bırakmayı planlayıp planlamadıkları soruldu.