İstanbul Gündemi

Metrobüs hattı ‘Beyaz Yol’ konforuna kavuştu

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, ve beraberindeki heyet, metrobüs güzergahındaki yolculuk kalitesini artırmayı amaçlayan beton yol uygulamasını gazetecilerle birlikte deneyimledi.
Metrobüs hattı ‘Beyaz Yol’ konforuna kavuştu
Haberler / Yerel Yönetimler
20 Kasım 2023 Pazartesi 16:25

Avcılar Belediye Başkanı Turan Hançerli’nin eşlik ettiği İmamoğlu, metrobüs yolculuğu öncesinde, Beylikdüzü TÜYAP metrobüs son durağında İETT Genel Müdürü İrfan Demet ve İBB Yol Bakım ve Altyapı Koordinasyon Dairesi Başkanı Ayhan Taş’tan uygulamayla ilgili detaylı bilgiler aldı.

“TAMAMI BETON YOLA DÖNÜŞMÜŞ OLACAK”

Beylikdüzü TÜYAP ve Avcılar arasındaki 13 durağı konforlu bir biçimde deneyimleyen İmamoğlu, gazetecilerin gündeme ilişkin sorularını da yanıtladı. Beton yol uygulamasına 2022 yılı itibariyle başladıklarını hatırlatan İmamoğlu, “2023 itibariyle de 54 kilometreyi aşan bir kısmını tamamladılar. Kalan kısmını da 2024 yılı içerisinde inşallah tamamlayacağız. Böylelikle, gördüğümüz metrobüs hattında, sadece köprüler ayrı bir imalat şeklinde yürütüldüğü için -ama Haliç ama 15 Temmuz Şehitler Köprüsü- bu iki köprünün dışında, tamamı beton yola dönüşmüş olacak” dedi.

“YERLİ, ÇEVRECİ; BİZİM ÜRÜNÜMÜZ”

Beton yolun, asfaltta yaşanan erken bozulmaların ve bundan kaynaklı araç arızalarının önüne geçeceğini aktaran İmamoğlu, “Bu yaşanan bozukluklar, ne yazık ki bazı zemin kaynaklı kazalara da sebep olabiliyordu. Bütün bunları engelleyici bir çalışmayı yürütmüş olduk. Tabii dayanımı oldukça uzun bir süre. 20 yılı aşkın bir dayanma gücü ve süresi var. Bir başka yönü de yerli, çevreci, bizim ürünümüz. Yani mıcırı bizim ocaklarımızdan çıkıyor. Çimentoyu biz üretiyoruz. Beton tesisi ve bunun AR-GE’sini yapan yine bizim kuruluşlarımız, şirketlerimiz” diye konuştu. Öz kaynak kullanımıyla metrobüs hattına 242 otobüs kazandırdıklarını belirten İmamoğlu, “Önümüzdeki hafta 252’ye tamamlamış oluyoruz. Yani 252 aracımız daha 1-1,5 yaşında araçlarımız şeklinde ve de çok özel donanımlı araçlar bunlar. Bir yandan araçlarını yenilediğimiz, bir yandan zeminini yenilediğimiz bir metrobüs konforunu İstanbullulara yaşatıyor olacağız. Bu yenilikçi adımı atan ve yollarını bu şekilde düzenleyen, emeği geçen bütün arkadaşlarımıza teşekkür ederiz” ifadelerini kullandı.

“BİZİM DÖNEMİMİZDE KAZALAR AZALDI”

İmamoğlu, aynı alanda gazetecilerin gündeme ilişkin birçok sorusuna da yanıt verdi. İmamoğlu’nun, beton yolun ve yeni metrobüslerin olası kazaların önüne geçip geçmeyeceği ve tasarruf sağlayıp sağlamayacağı yönündeki sorusuna şu yanıtı verdi: “Yıllara sari düşündüğünüzde, bu aynı zamanda ciddi bir tasarruf. Hem bakımı hem yenilenmesiyle hem araçlardaki -az önce verilen oranları duydunuz- yüzde 15 oranında az hasar veriyor olması, lastik, kaporta ve diğer aksamlarıyla beraber, bütünlükçü baktığınızda çok ciddi tasarrufları olduğunu görebiliyoruz. Tabii kazaları da elbette azaltacak durumu bize yaşatacak metrobüs hattında. Ama şunu söyleyeyim: İETT'yi, İSKİ'yi gündemine alıp, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin kadim kurumlarını küçülten, onları aşağılamaya gayret eden muhalefetin bu anlayışını İstanbul'da çok üzülerek takip ediyorum. Bunu muhtelif gazetelere taşıyan… Bakın, bizi eleştirebilir. ‘Şurada kaza oldu’ diyebilirsiniz. Veya işte ‘Şu kazada insanlar -Allah korusun- yaralandı’ diyebilirsiniz. Bu kazalar, Ekrem İmamoğlu'nun döneminde olmuyor sadece. Bu kazalar hep vardı. Yine olacak. Yani sıfır kaza diye bir ortalama dünyada yok. Ama şunu biz iddialı bir şekilde söylüyoruz. Bizim dönemimizde kazalar azaldı. Bizim dönemimizde birçok sıkıntı da azaldı. Fakat daha öncesinde, gerçekten bu kadar düşük seviyeli bir muhalefet dilini biz kullanmadık. Yani otobüs kazasını alıp, başka bir trajik dile taşımadık. Ya da bir belediye başkanına hakaret dili kullanarak, muhtelif basın kuruluşlarında bunu haber haline getirmedik.”

13 DURAKLI BEYAZ YOL DENEYİMİ

Değerlendirme konuşması ve soru-cevap bölümünün ardından gazetecilerle birlikte Beylikdüzü TÜYAP’tan metrobüse binen İmamoğlu, beton yol konforunu 13 durak boyunca deneyimledi. İmamoğlu, bu sırada da gazetecilerin gündeme ilişkin sorularını yanıtlamaya devam etti. İmamoğlu ve gazetecilerin yolculuğu, Avcılar durağında noktalandı.

21 YIL DAYANACAK, KONFORLU YOLCULUK YAŞATACAK

Metrobüs yolunda konforlu seyahat imkanı sunan ve 21 yıl dayanım gücüne sahip olduğu hesaplanan ‘Beyaz Yol’ uygulamasının ilk iki etabı, geçtiğimiz günlerde tamamlandı. 2022 yılında, Yenibosna - Cevizlibağ durakları arasında 15.6 kilometre beyaz yol çalışması tamamlanmıştı. Bu yıl da Beykent ve İBB Sosyal Tesisleri arasındaki 13 durak ile Cevizlibağ-Mecidiyeköy arasındaki duraklarda beyaz yol çalışması tamamlandı. Bu iki etabın da tamamlanmasıyla birlikte Avrupa yakasında, 30 durağı kapsayan toplam 54.1 kilometre uzunluğundaki beyaz yol çalışması sona erdi. Toplu ulaşımın can damarı olan metrobüs, çok sık kullanıldığı için metrobüs yolundaki asfalt çok çabuk yıpranıyordu. Yılda 2 kere değiştirilmesi gereken metrobüs yolundaki asfalt artık ‘Beyaz yol’ uygulamasından sonra sık sık değiştirilmesine gerek kalmayacak. Beyaz yolun yapım süresinde, metrobüs hattında kesinti yaşanmadı. Duyurularla ve alınan önlemlerle, sürücü ve yolcuların ulaşımda sıkıntı yaşamaması sağlandı. İstanbullular, tamamlanan iki etapla birlikte, Avrupa yakasındaki metrobüs yolunda sarsıntısız, konforlu şekilde yolculuk yapmaya başladı. İBB Yol Bakım ve Altyapı Koordinasyon Daire Başkanlığı tarafından hayata geçirilen proje ile metrobüs hattında 21 yıl boyunca bozulma ve deformasyon olmaması bekleniyor. Her yıl 2 defa yapılan bakım çalışmasına da gerek duyulmayacağı için, bakım maliyetleri de ortadan kalktı.

 

Haber Merkezi – İstanbul Gündemi

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL POLİTİKA YEREL YÖNETİMLER SPOR EKONOMİ MAGAZİN YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ STK SAĞLIK KÜLTÜR-SANAT TEKNOLOJİ EĞİTİM YAŞAM TURİZM OTOMOTİV GAYRİMENKUL NEDİR? MODA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2024 İstanbul Gündemi