İhracatçı sayısını ve katma değeri yükselten Türkiye 2018 yılında 110 milyar Dolar olan küresel Pazar payını yüzde 4’den 2023 yılında yüzde 7’ye yükseltti. DİR kapsamında altın ithal etmeden işçilik ihraç eden sektör, ihracat miktarında rekor kırdı.
TÜRKİYE 4 MİLYAR 412 MİLYON 230 BİN USD PAY ALIYORDU
Mücevher İhracatçıları Birliği(JTR) tarafından açıklanan TİM verilerine göre, 2023’ün ilk 6 ayında mücevher ihracatındaki artış trendi devam ediyor. 2023 yılı 6 aylık TİM verilerine göre bir önceki yılını aynı dönemine göre yüzde 13,10 artış gösteren mücevher ihracatı 3 milyar 50 milyon USD olarak gerçekleşti. 5 yıllık süreçte yapılan bir analizde ise Türkiye küresel pazardan aldığı payı rekor oranda arttırarak yüzde 4’den yüzde 7’ye yükseltti. 2018 yılında 110 milyar 688 milyon 492 bin USD olan dünya mücevher ticaretinden Türkiye 4 milyar 412 milyon 230 bin USD pay alıyordu. Pandemi sürecinde küresel ticaret 72 milyar dolar, Türkiye’nin payı da 3 milyar dolar seviyelerine geriledi. 2022 yılında eski seviyelerini zorlayan küresel ticaret 110 milyar 518 milyon 378 bin USD seviyelerine yükseldi. Türkiye’nin küresel pazardan aldığı pay ise yüzde 100’e yakın artışla 8 milyar 169 milyon 939 bin USD’ye yükseldi.
“DAHA YÜKSEK FATURALAR KESİLMESİNİN DE ÖNEMİ VAR”
İhracat verilerini değerlendiren Mücevher İhracatçıları Birliği (JTR) Başkanı Burak Yakın, mücevher ihracatında pek çok değişkenin etkili olduğunun altını çizdi. Pandemi sonrası küresel ticarette yaşanan sarsıntı ve özellikle Ukrayna savaşının etkilerini aşmaya çalıştıklarını belirten Yakın şunları söyledi: “Antalya, İstanbul muhteşem geçti, alım heyetleri performansı çok iyiydi. Türkiye olarak hem Hong Kong hem Las Vegas’ta en büyük milli katılımımız gerçekleştirdik. Bunlara ilave olarak Miami’ye de milli katılım gerçekleştirdik. Neticede toplamda ihracatımızı hem değer hem de miktar olarak arttırdık. Bunda altının değer kazanması kadar işçilik anlamında daha yüksek faturalar kesilmesinin de önemi var.”
Haber Merkezi – İstanbul Gündemi