Model yılına göre 8 yaş ve 160 bin kilometrenin altındaki araçlara gelen ekspertiz raporu zorunluluğu araç sahiplerini düşündürürken araç ekspertiz raporlarındaki yazılım kaynaklı 'hatalar' ve 'büyük eksiklikler' ciddi maddi kayıplara neden oluyor.
Ciddi maddi kayıplara yol açıyor
Son 5 yılda araç alım satımlarında yaşanacak sorunların çözümünde geliştirilen TSE onaylı cihazlarla oto ekspertiz işlemi hayata geçti ama yanlış yazılımlar binlerce liralık cihazlara 'ciddi hatalar' yapılmasının önüne geçemedi. Bilgisayarlı oto ekspertiz uygulaması anlaşmazlıklara bir nebze çözüm yaratsa da özellikle merdiven altı ekspertiz firmalarından alınan raporlar ciddi maddi kayıplara yol açıyor.
“Standart hale getirilmesi daha uygun olacaktır”
Sürücülerin büyük sıkıntısı haline gelen bu soruna değinen Türkiye‘nin önde gelen yazılım şirketlerinden Vartag‘ın Yazılım Satış Direktörü Serkan İspir yaptığı açıklamada, 'Sektördeki kurumsal firmalar genel olarak yazılım konusunda ciddi yatırımlar yapsa da, birçok ekspertiz firması halen yetersiz yazılımlar kullanarak alım satımlarda tüketiciye farkında olmadan ciddi zarar vermektedir.
Ekspertiz firmalarının verdiği raporlarda, özellikle kaportayla ilgili bölümlerde, raporun sadece bilgisayar ortamından çıkması yeterli olmalı ve üzerinde herhangi bir şekilde elle çizime gerek kalmamalıdır. Ek olarak, raporlarda verilen boyalı, değişmiş, lokal boyalı, işlemli, hasarlı gibi bölümlerin raporda farklı renklerde belirlenip standart hale getirilmesi daha uygun olacaktır. Aynı zamanda kaporta bölümlerindeki görseller, ekspertiz yapılan aracın şekline benzer olmalıdır. Bunların yapıldığı takdirde, ekspertiz firmaları, araç alıcı ve satıcıları arasındaki anlaşmazlıklar ortadan kalkmış olacak, araçla ilgili daha net bilgilere ulaşmış olacaklardır ' diyerek sorunun altını çizdi.
Haber Merkezi-İstanbul Gündemi