Üsküdar Üniversitesi Eğitim Kurumları ve Rehberlik Hizmetleri Yöneticisi Eğitim Uzmanı Ertuğrul Tut, lise tercihleri yapılırken ailelerin adayları nasıl doğru yönlendirebileceği ve tercih sürecine nasıl katkı sağlayabileceklerine dair değerlendirmelerde bulundu.
EBEVEYN, REHBER ÖĞRETMEN VE ADAY ÖĞRENCİ ÜÇGENİ...
LGS tercihleri söz konusu olduğunda öğrencilerin arkadaşlarını örnek alarak tercih yapma eğiliminde olduklarını belirten Eğitim Uzmanı Ertuğrul Tut, ailelerin kontrolü tamamen ele almaması ya da süreci tamamen adaya bırakmaması gerektiğine dikkat çekti. İyi bir lisede doğru alan seçimi ile orta öğretimi tamamlamanın meslek hayatına atılan en önemli adım olduğunun öğrenciye anlatılması gerektiğini dile getiren Tut, mutlaka ebeveyn, rehber öğretmen ve aday öğrenci üçgeninin kurulması gerektiğinin altını çizdi.
“ÖĞRENCİLER, ARKADAŞLARININ OLDUĞU OKULU SEÇME EĞİLİMİ GÖSTERİYOR”
LGS tercihleri söz konusu olduğunda öğrencilerin genellikle akademik başarıdan ziyade arkadaşlarını örnek alarak tercih yapma eğiliminde olduklarını belirten Eğitim Uzmanı Ertuğrul Tut, “Arkadaşlarının gitmek istediği okulu tercih etme istekleri baskın oluyor. Bir de bu grubun dışında kalan kesim söz konusu. Bu adaylar da genel itibarıyla kendilerini ailelerinin tercihlerine bırakıyorlar. Her iki durumda da mutsuz olma ya da okuldan soğuma söz konusu olabiliyor. Lise tercihi yaparken adayın ailesiyle birlikte liseye giderek birebir bilgi alması, okulda teneffüs edeceği havayı soluması oldukça önemli.” dedi.
“AİLELER, KARARDA SÜRECE DAHİL OLMALI”
Ailelerin kontrolü tamamen ele almaması ya da süreci tamamen adaya bırakmaması gerektiğine dikkat çeken Tut, “Tercih listesine dahil edilecek okullara beraber gidilerek anne, baba ve adayın kafalarındaki soruları sorarak cevap almaları oldukça önemli. Gerekirse aday için artı ve eksiler not alınmalı ve adaya düşünceleri sorularak hareket edilmeli. Unutulmamalı ki lise eğitimini o okulda sürdürecek olan ebeveynler değil aday öğrencidir.” önerisinde bulundu.
Haber Merkezi – İstanbul Gündemi