İstanbul Gündemi

Kahraman: “Sadece Kanal İstanbul değil, tüm projeler çılgınca hazırlanmış”

Player yükleniyor...
Haberler / Politika
18 Aralık 2021 Cumartesi 20:22

Eminönü Alibeyköy Tramvay Hattı Projesine ilişkin 1/1000 Ölçekli müşterek raporun görüşüldüğü İBB Meclisi’nde söz alan CHP’li Meclis Üyesi Ali Haydar Kahraman, konunun her ne kadar Alibeyköy Tramvay hattının imar plan notları gibi görünse de aslında bugüne kadar yapılan projelerin yanlışlığını göz önüne seren bir komisyon notu olduğunu söyleyerek, 2,5 yılın 2 yılını pandemi koşullarında geçiren İBB yönetimini eleştirenlerin yapamadıklarını sıraladı. Kahraman, İBB’yi devir aldıktan sonra sadece Kanal İstanbul’un değil, tüm projelerin çılgınca yapıldığını gördüklerini söyledi.

İstanbul’da devam eden 12 metro projesi ile birlikte buna bağlı tüm projelerin 29 Aralık 2017 tarihinde dönemin İBB Başkanı Mevlüt Uysal tarafından durdurulduğunu, buna karşılık 2019 seçimleri öncesi Eminönü-Alibeyköy tramvay hattında bir vagonun 100 metre test sürüşü yaptırılarak tramvay hattı açılıyormuş görüntüsünün veriliğini hatırlatan Kahraman, söz konusu hattın yüzde 58’inin yapımının İmamoğlu yönetimindeki İBB’ye devir edildiğini söyledi.

KAHRAMAN: “PROJEDEN KAYNAKLI HATALAR, RAPORLARDA DA YER ALIYOR”

Eminönü-Alibeyköy tramvay hattının 2019’da açılmasına karşılık bu gün yapılan imar planlarının anlamının ne olduğunu soran Ali Haydar Kahraman, Unkapanı Köprüsü’nden metro hattının geçemediğini, yüzde 58’i yapılmış şekilde devir alınan diğer taraftaki metro hattının yaklaşık 1.300 metresinin bataklığa saplandığını, İmamoğlu yönetimindeki İBB’nin bu alanı hayata geçirebilmek için yeniden söküp yapmak zorunda kaldığını ve 70 tane kazık çakarak yeniden yapmaya çalıştıklarını anlattı.

Makas tünelinde de tasarım ve yapım sırasında; yeterli zemin araştırması yapılmadığı, imalat sırasında karşılaşılan su problemlerine karşı yeterli drenaj ve izolasyon önlemlerinin alınmadığı, yapılan tasarım ve imalatın uygun olmadığı ve betonarme yapıda yapısal zafiyet bulunduğunun tespit edildiğini ve bununda raporlara yansıdığını ifade ederek konuşmasını sürdüren Kahraman, 10 kilometrelik hattın 9 kilometresinin  şu anda kullanımda olduğunu son 1 kilometresinin de diğer projelerde olduğu gibi teknik hatalardan kaynaklı gecikmeler nedeniyle devam ettiğini belirtti.

Unkapanı köprüsünün 77 gün içinde yıkılarak yeniden kullanıma açıldığını hatırlatan Kahraman, aynı zamanda plan notlarına da işlendiği şekliyle 1.1 km daha uzatılarak Alibeyköy-Eminönü hattının tamamlanacağını söyledi.

“SADECE KANAL İSTANBUL DEĞİL, METROLARDA DA ÇILGIN PROJELER”

‘Çılgın proje’ olarak tanımladıkları Kanal İstanbul Projesi’nin benzerlerini, metro projelerinde de gördüklerinin altını çizen CHP’li Ali Haydar Kahraman, “Bitirdiğinizi söyleyerek, açılışını bizim yaptığımızı iddia ettiğiniz projelerde oluşan olumsuzlukları sahiplenmiyorsunuz” dedi.

Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı’nı örnek vererek konuşmasını sürdüren Kahraman, “%70ini teslim almışız, 2020 yılında bir kısmının açılışını yapmışız. Sonra metro git gel yapmaya başlarken rayların altında, Melen’de bulunan İstanbul suyunu, biz rayların altında bulmuş olduk” dedi.

“EVİ TOPLAMAYI BIRAKTIK, YENİDEN YAPMAYA BAŞLADIK”

Geçmiş dönemde AK Parti yönetimindeki İBB’nin yaptığı maliyete yakın bir yatırım yaparak projeleri devir aldıklarını ve yapımını sürdürebildiklerini söyleyen CHP’li İBB Meclis Üyesi Ali Haydar Kahraman, 2015yılında  projelendirilen, 2017’nin 12. ayında da durdurulan, yeni İBB yönetimiyle birlikte 2019 da yeniden yapımına başlanan metrolar da dahil olmak üzere, gerek deprem, gerekse diğer projelerle ilgili Ak Parti yönetimi tarafından 20 yılda yapılmayan işlerin faturasını, 2 buçuk yıllık iktidarının 2 yılını pandemi, devamını ise ekonomik krizle geçiren imamoğlu yönetimindeki İBB’ye yüklemenin ne akla ne de vicdana sığmadığını söyledi.

Konuşmasını Cumhuriyet Halk Partisi Grup Başkan Vekili Doğan Subaşı’nın İstanbul’u dağınık bir eve benzeterek, çeki düzen vermeye çalıştıklarını ifade ettiği konuşmasını hatırlatarak sonlandıran Kahraman, “Evin bir çocuğu olarak görüyoruz ki evin kolonları yok, kolonları kırmışlar. O yüzden toplamıyoruz, yeniden yapıyoruz” dedi.

Selvi Sarıtaç / İstanbul Gündemi

 

 

 

 

 

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL POLİTİKA YEREL YÖNETİMLER SPOR EKONOMİ MAGAZİN YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ STK SAĞLIK KÜLTÜR-SANAT TEKNOLOJİ EĞİTİM YAŞAM TURİZM OTOMOTİV GAYRİMENKUL NEDİR? MODA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2025 İstanbul Gündemi