Yaklaşık 297.5 milyar dolar marka değeriyle Apple, 281.4 Milyar Dolar değerle Google, Amazon’u takip etti. Geçen yılki listede Apple ilk sırada yer alıyordu. Amazon ise 2021’de 254.2 Milyar Dolar, 2022’de 350 Milyar Dolar ile ikinci sırada yer almıştı.
İşte listedeki diğer firmalar
Listede 191,6 milyar dolarla Microsoft 4., 113,8 milyar dolarla ABD’li perakende şirketi Walmart 5., 99,7 milyar dolarla Güney Koreli teknoloji firması Samsung 6., 69,5 milyar dolarla Çinli banka ICBC 7., 67,4 milyar dolarla ABD’li telekom şirketi Verizon 8., 66,2 milyar dolarla Tesla 9., 65,7 milyar dolarla TikTok 10. sırada yer buldu.
“Perakende ikinci en değerli iş kolu oldu”
Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, “1 trilyon doları aşan marka değeriyle perakende ikinci en değerli iş kolu olmuştur. Bankacılık sektörü değer artışını sürdürmekte olup, listede 72 markayla temsil edilmektedir. Alphabet grubuna ait Google ve Youtube, 100 üzerinden 93 skorla en güçlü markalar olarak tespit edilmiştir” açıklamasını yaptı.