Bilindiği üzere Türkiye ihracata ve yabancı yatırımcıya oldukça önem veren bir ülke. Bu kapsamda özellikle İstanbul‘da her yıl oldukça verim alınan fuarlar düzenleniyor. Yine bu fuarlardan birisi kapılarını açtıktan sonra binlerce kişiye ev sahipliği yaptı.
Üç gün önce İstanbul Fuar Merkezi’nde başlayan ve yabancı ziyaretçilerin yoğun ilgi gösterdiği belirtilen Uluslararası Güneşten Koruma ve Otomatik Kapı Sistemleri Fuarı R+T Turkey katılımcılarına ihracat kapılarını da açma imkanı sundu.
ZİYARETÇİLERİN YARISI YABANCI
Fuarın katılımcıların yüzde 90’ını yerli üretici firmaları oluştururken, ziyaretçilerin ise yaklaşık yarısının yabancı olması firma sahiplerinin yüzünü güldürdü. Fuarda, panjur, pergola, perde gibi ürünler ve üretimlerinde kullanılan makinelerin yanı sıra yerli elektrikli tüp motor, tutuşmayan perdeler ve pandemi ile birlikte bir ihtiyaca dönüşen dış alan çözümleri oldukça ilgi çekti.
Sektörün lider firmalarının yer aldığı fuar, yatırımcı, üretici, perakendeci, bayi, satış mağazası, toptancı, distribütör, mimar, iç mimar, inşaat mühendisi gibi tüm sektör ilgililerini sektörün tek uluslararası ticaret platformunda buluşturdu.
Yetkililer, güneşten koruma ve otomatik kapı sistemleri alanında Avrasya, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’daki tek uluslararası ticaret fuarı olan R+T Turkey‘in ihracat yapan ya da yapmak isteyen yerli firma sahipleri için oldukça önemli fırsatlar sunduğunu belirtti.
Fuar hakkında bilgi veren Messe Stuttgart Ares Fuarcılık Genel Müdürü Ufuk Altıntop, yaklaşık 11 bin metrekare alanda katılımcı firmalarla ziyaretçileri buluşturduklarını söyledi.
'İKİ KAT BÜYÜME SAĞLADIK'
metrekare bazında 2019‘a göre iki katı büyüme elde ettiklerini dile getiren Altıntop, 'Bu yıl beşincisini düzenlediğimiz fuar ile ilgili olarak katılımcı sayımızı yüzün üzerine çıkarmak önümüze koyduğumuz hedeflerden biriydi. Bu hedefe ulaşmaktan mutluluk duyuyoruz. Bizi daha da mutlu eden katılımcı firmalarımızın olumlu iş bağlantıları ile fuardan memnun ayrılıyor olmaları.” diye konuştu.
Altıntop, fuarda geçen yıllara oranla hem yerli firma sayısının hem de yabancı ziyaretçi sayısının arttığını aktararak, şöyle devam etti:
'Ziyaretçilerimizin yüzde 50’sini yabancı satın alma temsilcileri oluşturdu. Bu durumun katılımcılarımızın ihracat hedefleri açısından oldukça olumlu fırsatlar sunduğunu düşünüyoruz. Fuarımıza; Türkiye‘nin yanı sıra Rusya, Romanya, Bulgaristan, Almanya, Yunanistan, Hırvatsan, İngiltere, Hollanda, Suudi Arabistan, İspanya, Kosova, Fransa, İsrail, Lübnan başta olmak üzere 88 ülkeden 6 bin profesyonel ziyaretçi geldi. Ayrıca bu sene özellikle Avrupalı ziyaretçilerimizde artış olduğunu gözlemledik.”
Halil Başer - İstanbul Gündemi