Vize işlemlerinde geçen yıldan bu yana yaşanan kriz gün geçtikçe derinleşiyor. Son dönemde özellikle Schengen Vizesi başvurusunda alınan ret yanıtları, vatandaşların şikayetlerinde de artışa neden oldu.
ZİRVEDE ‘İLETİŞİMSİZLİK’ YER ALIYOR
Randevu tarihlerinin uzunluğu, haksız yere reddedilen başvurular, aracı firmalarla iletişim kuramama en çok şikayet edilen konular arasında yer aldı. Şikayetvar’ın açıklamasına göre, platforma 2023’ün ilk 5 ayında toplam 3 bin 67 şikayet ulaştı. Geçen yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında şikayetler, bu yıl yüzde 197 arttı. Büyükelçilik ve konsolosluk şikayetlerinde ise bu oran yüzde 181 oldu. Öte yandan vize ve aracılık firmalarıyla ilgili 2021 ve 2022’nin ilk 5 aylık dönemi kıyaslandığında şikayetlerin yüzde 752 artmış olduğu gözlemleniyor. En çok şikayetin geldiği büyükelçilik ise Almanya olarak kaydedildi. Mayıs ayı 830 şikayetle tüketicilerin konuyla ilgili en çok şikayette bulunduğu ay olarak kaydedildi.
VİZE RETLERİ BÜYÜK SORUNA NEDEN OLUYOR
Randevu tarihlerinin uzunluğu, vize aracılık firmalarının eksik ve kusurlu hizmet sunması, aracı firmalarla iletişim kuramama, yapılan sözleşmeye uymama, haksız tahsilat ve para iadesinin gerçekleşmemesi en çok şikayet edilen konular arasında yer aldı. Büyükelçilik ve konsoloslukların haksız yere verdikleri iddia edilen vize retleri ise en çok dile getirilen konular arasında yer aldı.
Haber Merkezi – İstanbul Gündemi